Saturday, January 15, 2011

ini yang buat aku bangga.





mari tepuk tangan kuat-kuat dan bersorak untuk filem nie.aku rse pertama kali cerita seram versi malaysia yg aku rse puas hati dan x rugi bayar rm10 untuk tengok cerita nie. aku x ade niat untuk cerita jalan cerita sbb aku nak korang g tgk sendirik,bg aku x rugi sbb bg aku msg smpai n element seram tu sgt tip top la.ok aku cm mengipas pengarah knn tp halah kalo kipas pon bkn dpt pape pon.hehehehe.

lakonan samsul pon aku rse x kaku,muka x kerek mintak penampar he's look gorgeous jeh dlm cerita nie. dan jalan cerita sgt x dpt dapat diduga.truja sgt nk cerita kat korang jalan cte dia tp aku rse nnt x surprise lak knn.

aku kc 4 bintang dari 5 bintang.bykkan bintang aku kasi,ag 1 bintang tuh tok part2 yg aku rse cm leh dibetulkan lagi.ngehhehe cm pengkritik jeh,ok aku poyo. tp yg x best nye bila ader watak nme anna so cm terperasan dan bila ader 1 scene tuh rse cm sentap sikit dengan line skrip tp halah tp itu cm perasaan aku jeh.huhuhu

nota kaki: Khurafat (Arab: خرافة‎) ialah kepercayaan karut atau tahyul yang diada-adakan berpandukan kepada perbuatan-perbuatan dan kejadian-kejadian alam yang berlaku.

Contoh amalan khurafat di kalangan masyarakat Melayu:

  1. Bertawasul kepada si mati dengan harapan niat dan hajat akan dikabulkan melalui si mati terutamanya jika si mati tadi dari kalangan orang-orang soleh.
  2. Melalui di bawah si mati iaitu si mayat akan diangkat dan semua ahli waris akan lalu di bawah bertujuan supaya ahli waris tidak lagi akan mengingati si mati.

2 comments:

Shaofie said...

giler khurafat. penonton ni pn dah macam sesat sikit je.

anna said...

mn ader..tp seis cte melayu seram paling best setakat nie