Saturday, December 26, 2009

mmg x sensitif btol la..

aku cme nk support dr ko..
aku cme nk jd pencerita di mlm hari..
bole x ko cme mendengar dgn tekun..
aku x mintak pon ko kuar duit utk aku..
aku x mintak pendapat ko pon..
aku cme nk ko di sisi utk melayan kerenah aku..
ssh ke???
x bole ke ko pk..
asek aku je kne pk..
aku x nk jd seperti ketua yg kejam memberi arahan..
dan ko cme mengikut..
ko pon ader akal kn..
ko pk la..
x kn sepanjang mse aku kne bgtau ape yg ptot n ape yg x ptot....
aku merajuk x leh ke ko pujuk??
ke aku kne bgtau yg
'oit awak,sye merajuk nie...awak x nk pujuk ke???"
bule x jd matang n sensitif sikit!!!!!!!

Friday, December 25, 2009

hujan oh hujan

jujuran hujan turun membasahi bumi
panahan petir yg begitu garang menyambar
guruh melengkapkan irama lagu yg sedang dimaenkan oleh langit
pokok melengguk ke kanan dan kekiri
geselan daun mengeluarkan alunan bunyi yg sgt gemersik
si sayap sedang berterbangan mencari tempat berteduh
riuh rendah memberi arahan antara satu sme laen
dada langit mula menggelap
kepulan awan mula bergerak perlahan
menuju ke satu destinasi yg telah ditetap kn
hanya tggal mse awan utk melepaskn beban yg ditanggung selama ini
dush...........


menjilat jari...

haish nk mkn puding karamel...

nk mkn cheese kek...

nk wat cupcake..

trse nk mkn sushi...

haish ble bab mknn aku serta merta akan jd tamak...
haish aku x nk jd gemuk...
tp aku x leh tolak mkn...
sizzle..........
haish.....

majlis

pelamin lala

nie lala,sepupu aku...gemuk kn die..

nie la suami die yg merangkap org baru dlm keluarga besa aku....

nie la sedara mara aku...semua anak dara n sudah berpunya,,,

Wednesday, December 23, 2009

duit owh duit..

plan nk amek lesen kete,nk amek lesen scuba,nk beli fin,nk beli purse,nk beli meja belaja..
ibu mn nk dapat duit ngan senang nie...
angah sggup kasi x adek angah duit belanja tok semua nie..
so ana x yah la kuar duit..
bule x??????????
bule la..~~
haish x cantek nk ader sugar daddy....
duit oi duit ble la nk dtg nie?

?

Friday, December 18, 2009

owh da berusia 8 tahun...


ecah,zai,yan n me

kiah,azni n may

geng study spm,geng bergosip yg diketuai oleh kiah kekal selama 8 tahun..
harap kekal hingga akhir hayat.

Wednesday, December 16, 2009

mode:bersyukur

keputusan da kuar tp tu la...
haish...
aku kne belajar bersyukur..
hargai ape yg aku ader skung..
menikmati ape yg aku ader skung...
aku x leh mintak lebih dr ape yg aku mampu..
tp aku kne usaha...
pape pon..
tahniah untuk semua org...

perjuangan karisma bermula...

aku balik ukm seminggu awal..
niat dipaksakan..
otak yg tepu hendak dicair kn..
tp tu la.....

pagi2 kne pegi bilik gerakan...
ader briefing awal tp aku x penah pegi sbb bangon lmbat..
keje cm kat ofis..
masuk kol 8.30 pg smpai la 6.30 ptg..
tp aku x pnah ikot rule nie..

setiap mlm ader post-mortem..
kol 8.30 kne ader kat bilik gerakan ag..
aku bwu pegi sekali...
tp tu la....

haish...
pape pon perjuangan karisma bru bermula..
ana BERSEMANGAT LA..

Sunday, December 13, 2009

bila.....

kurang semangat...
busan....
benci dlm diam...
kurang rajin untuk melaksanakan tugas yg dah diberi..

Saturday, October 31, 2009

cinta,nafsu dan syaitan

jodoh terbahagi kepada 3
1. jodoh dr syaitan. iaitu bila si lelaki bertemu dgn sigadis lalu memegang tangan dan terjebak melakukan maksiat
2. jodoh dr jin. iaitu bila sang lelaki bertemu si gadis, apabila si gadis tidak berkenaan akan si lelaki maka si lelaki menggunakan ilmu hitam utk memikat hati si gadis.
3. jodoh dr ALLAH. iaitu jodoh dr sang pencipta berlaku ble si lelaki bertentang mata dengan si gadis terus menuuk ke hati dan akhirnye menikah.

cinta adalah anugerah yang telah ditetapkan oleh sang khalik untuk hamba2 nye. cinta x perlu dipaksa dan cinta juga bkn barang mainan mahupon taruhan. cinta hanya memerlukan keikhlasan hati,kejujuran dan agama.

cinta
yg hakiki adalah cinta kepada sang khalik,cinta terdapat rasul dan nabi, cinta terhadap ibu dan ayah dan cinta terhadap diri sendiri. pepatah dahulu mengatakan cinta itu buta,cinta itu suci tp manusia yang 'membutakan' mata hatinye utk membenarkan nafsu menguasai diri.

cinta yg ditakdirkan utk saya...

Thursday, October 29, 2009

x nk jd cm nie...

cumel tp ..........................

x nk jd cm nie..t aku jd ag malas

penat sbb busan...


mcm aku(si cumel yg ngah tdo~~)


mulut..

bising cm kat pasar..
tawa bagai nk mati x pandang kiri kanan
kalo mengata n mengumpat x tgk orang lain..
haish nape la aku leh tahan hidup dlm dunia yg cm nie???

da tau da mengumpat tu dosanye lagi besar dr membunuh..
tp wat gak..
insaf sekejap tp wat blik x smpai 10 minit insaf..
haish..
aku hanya mendongak melihat awan yg mengiringi ku..

perasaan nie da berbaur..
tu lah ustazah pnah ckp "jgn banyak ketawa nnti last2 kamu 2 menangis"..
tp aku x pnah dgr,gelak je cm haram..
wat lawak bodo,ketawa sendiri..
hehehehehhe..

ibu penah kasi nasihat "ana awk tu kalo nk pilih kawan leklok,jgn caya sgt manusia skung nie"
degil x nk dgr ckp ibu..
da kne bwu nk bermonolog sendiri,last2 menyesal sendiri..
tp penyesalan tu kejap je,dpt enjoy skit tros ok..
caya semua org 2 baek..bodo ke aku..
aku nie bkn bodo tp manusia yg kurang pengalaman..
aku nie lurus bendol ke,haish x lah..
aku kn pompuan jahat..
jahat2 manja gitu...

aku cme nk ckp diam tu lagi baek dr berkata-kata..
hidup x bergantung pada org..
ibu aku ajar,slagi kte x mintak org lain tok menampung idop kte,tok menampung kesusahan kte,kte maseh ader hak untuk hidup bebas..
idop nie indah kalo kte tau cm mn nk indah kn die..
idop x akan pudar kalo kte tau nk mawarnakan nye seperti kehendak yg DIATAS..

ibu pesan ag..
kalo berkawan,kawan btol2,jgn saketkan ati kawan..
sbb kawan senang ramai,berduyun2 akan dtg tp kwn susah tu susah jgk la nk dpt...
solat jgn tggal..
sbb 2 la semua mahluk kat muka bumi nie sayang mak die,even binatang pon..
ibu adalah anugerah paling besa yg ALLAH kurniakan kat kte..bf,gf bule silih berganti tp ibu hanya satu,so peluk la mereka selagi korang buleh peluk dan cium mereka...

sayang ibu...

nie ibu ngan abah...aku ikot mke sape ek??



yes berjaya!!!!

tahniah utk diri sendiri..
hohoho aku berjaya ngan bantuan ika..
berjaya pon tkar layout blog yg da berlapuk n berdebu ini..
tema layout ialah gelap dan muram..
x de motif....
da pandai gak letak lagu kat blog..
heheehehhe,tq ika...

hidup busan n sunyi..

Tuesday, October 27, 2009

jatoh n bangon kembali...

video

si kawan baek suruh si besfren study...

tatkala bermandi di longkang besa bernama teluk manggis

yg diatas adalah besfren semingguan aku yg suh aku study sbb nk aku berjaya...
kalo lapa ckp ngan die mesti die leh watkn something..
cthnye pujuk tom kuar mkn..

terence dan besfren aku

terence nie buddy aku time nk mkn..
ajak die mkn mesti die nk ikot sbb die ske mkn..
besfren aku kte die mkn cm babi sbb die mkn mmg byk..
seis byk..
tp skung die ngah terlantar atas katil wad HUKM sbb die sakit..
p/s: wei teman makan aku cepat sembuh,jum g sushi king ag..
aku x nk beli kn,kalo ko nk mkn ko kne bangon n g beli bersama2 aku...

semasa beraya di umah abang dan kakak aka kucing farrah

tok semua x ksah la korang ader kat dlm gmbar ke x
selamat menempuh dugaan idop.
tiada masalah yg bule memisahkan kte semua..
hope our friendship lasting forever n ever..



nukilan dr ana



Friday, October 23, 2009

Thursday, October 22, 2009

sayu......


ibu,ana rindu ibu

aku nk idop sendiri
aku nk idop sorg
aku nk idop lengkap semua nye
aku nk harta
aku nk pangkat
aku nk nama
aku nk semua kemewahan dunia

tp aku bkn idop sorg
aku x leh idop sorg sbb aku ada ibu ngan abah
hidop aku lengkap kerana mereka
biar la aku miskin harta tp aku nk kaya ngan adab sopan
biar org x mengenali aku tp asalkan ibu abah x buang aku
nama x penting yg penting ibu abah tau sape aku
biar aku papa didunia asalkan aku kaya diakhirat

ketawa,riang,gembira,senang
tu perasaan yg mereka nmpak
tp hati....
aku bosan jd baek tp aku x rela jd jahat,,
argh tp aku mmg pompuan jahat
perasaan itu subjektif,
rse itu subjectif,
pemikiran itu subjectif

jaoh ko kalo x ske aku
tgur aku kalo aku salah
tgur aku kalo ko syg aku
nasihatkan aku kalo aku terpesong dr jln yg benar
jgn ko diam seribu bahasa
bak pijak semut x mati didepan ku
tp dibelakang ko umpama setan bertopengkn manusia

Wednesday, October 21, 2009

sayang...

aku bunga ko daun..
aku daun ko bunga..
senang kata kte sme je..
tp kalo ko bunga aku x leh jd bunga gak..
sape nk jd daun??
aku cantek ko pon cantek..

oi jgn ko lak perasan bagus..
ko manusia bese aku pon sama
semua tu milk yg diATAS sn...

aku harap aku ader tongkat sakti
leh tutop mulut ko ble ko bising
leh putar mse blik ble perlu
leh jd kn dr cntek..
leh jd kaya..
leh la aku amek lesen n beli kete..
leh la aku bwk korang berjalan..
semua ini mgkin terjd tp....
BILA AKU BERANI...........

kamu....

hey jgn bermasam muka k..
chill k dlm idop..
x yah nk hiraukn org...
ko ader aku..
tp aku x baek..
aku bkn pompuan baek utk tunjuk ko ke jalan yg benar...
ko da besa ko bule pk sendiri..
tp aku buleh jd dr love..
aku x pandai bermadah..
tp aku ader idea utk membahas..
ko jgn stress sbb skung study week k..
wat pe nk stress baek ko teros study dr nk pk stress 2..
jgn tdo lewat k..
jgn tukar jam alam yg telah ditetapkan oleh NYA pada kita...
aku bkn ustazah tau..
aku hanya penulis malasan yang tidak pandai untuk berselindung..

hey ko..
jgn kecil ati dengan kerenah kawan yang sebegitu..
dia mmg cm 2..
die mmg berfikiran begitu..
jgn jd cm die k..
yg penting chill...

hey ko...
ader masalah cinta??
cr aku k..
aku x pndai tp aku leh dgr cte ko 2...
jgn stress k...
jom wat keje yg leh wat ko hepi...

hey semua...
maaf kn aku yg selalu menyemak dlm hidup korang...
halalkan mkn minum aku k...
n selamat maju jaya dlm penulisan exam...
n chill k...
senyum skit...
ikhlas k...

menyapu sampah di blog sendiri...

updated

Wednesday, September 16, 2009

selamat hari raya,,,,,

saya nor farhana binti mohamad minta maaf atas segala kesilapan dan salah terhadap semua yg mengenali diri ini dan halalkan makan minum dan ilmu yg telah dicurahkan...
dan x lupe ngan kasih sayang yang korang da curahkan kat aku...
tq guys.....

Tuesday, September 15, 2009

ko pilihan ke berapa dr berapa....

1,2,3,4,5,6...ke 10 ke??
oit sedar diri ko bkn pilihan pertama..
ko sentiasa menjadi org yg ditempat last..
baek exam ataupon cinta..
ape nk wat kn...
ko x leh nk ubahkn??
nmpak x yg ko sbnarnye x penting!!!!!
haahahahahha ko patot gelak besar bkn mengangis cm bini mati laki.....
berbahagia la atas kelemahan ko nie....

Saturday, September 12, 2009

nape aku jd cm nie.......

aku nie seorang yg kelas kepala ke??? nape aku leh jd cm nie??? nape mesti ader perasaan benci n sakit??? nape aku melibatkan orang laen??? tp 1 yg aku tau n sgt pasti akan diri ini aku memerlukan masa utk healkan kesakitan aku,ble aku start menghulurkan persahabatan aku x layak untuk memutuskan nye.. tp nape skung aku menjadi rejim zionis yg melemparkan bom dihati sendiri..nape aku terlalu mementingkan diri...abah ngan ibu x ajar ok aku jd cm nie..jgn salahkn mereka..nape hati ini terlalu lemah dan nape akal ini terlalu keras dlm pemikiran... wei aku nie sebenarnye insan bodo yg merasakan aku kuat tok hadapi semua masalah nie..

aku mermerlukan insan disekeliling aku utk kuat:

big family...<3 <3<3

him....<3 <3

mereka....<3

dan mereka...<3

terima kasih semua kerana beri aku kenangan bermakna dalam hidop...

Thursday, September 10, 2009

haish......

bole x pasan yg aku ngah bad mood nie..
bole x kau jgn cr masalah ngan aku...
bole x ko paham yg aku strees...
bole x ko phm yg aku x nk cte pape kat ko...
bole x kc je ko nye bahu 2 tok aku bersandar wat mse sekejap...
bole x jgn wisau ngan aku..
bole x jgn wat aku marah...
bole x jgn jd bodo..
bole x grow up skit..
kau da besar,umur pon da byk...
ko tau x ble ko wat aku cm nie aku x bole study...
ko tau x ko da buat aku byk kali menanges....
ko tau x yg aku rse cm bodo sgt n rse down sgt...
n sbb ko la aku bad mood ari nie...
sbb kau!!!!!!!!!!!!!!

Saturday, September 5, 2009

merindui masa pesta...

mmg da dasar manusiakan yg ske melihat belakang,mse kejadian x reti pon nk hargai..
aku x ngata sape2 tau..
aku ckp pasal diri sendiri,aku bwu lepas susun gnbar kat laptop,kuar semue gmbar yg aku sendiri x tau kewujudannye..haish aku memang dasar manusia yg cepat ilang ingatan...
aku sebenarnye rindu suasana penat wat keje,tdo kat pentas diraja,tdo kat khemah urusetia sampai atan pon amek gmbar,mandi sekali je sehari...
i really mizs that moment,,priceless experience,even the richest guy in the world cannot buy it..
aku rindu tp nk wat pe ag kn,da lepas da pon..
team yg hebat...
with ajkp yg besh..

Wednesday, September 2, 2009

aku jahat!!!!!!!!!

so aku back off dr kau!!!!!
aku jahat n x layak nk kawan kau yg baek suci 2!!!!!
so kau x payah kawan dengan aku!!!!!!
x rugi pon x kawan ngan kau!!!!!!
aku ader banyak kawan!!!!!!!
ramai je yg leh gnti tempat kau 2 bodo!!!!!!

Sunday, August 30, 2009

sedihnye...........

maafkan aku...............................

Sunday, August 9, 2009

mau menjelaskan....

burung hanye wisel dgn nada tersendiri...
irama yg terhasil dr bunyi yg lahir dr ati...
x perlu kte sbgai manusia utk menafsir nye sendiri tnpa mengenali diri si burung dan hanye mendegar nada itu tnpe menanya...
tafsiran manusia sentiasa salah dan tnpe menyedari kte telah menyalahkan si burung yg tidak bersalah.....
maka bertanya sebelum membuat andaian anda!!!

Saturday, August 8, 2009

aku da besa!!!!!

keadaan aku skung membuatkan aku rimas...
mse utk sendiri sudah tiada...
aku kne hadapi ape jua yg ader depan mata..
aku kne selesaikan ape jua masalah yg akan berlaku nie...
kau jgn penting kn diri ko sendiri,kte dlm 1 group yg penting kerjasama,,
aku tau ko ader masalah jgk tp bole x ko penting kn ape yg ag penting nie..
jgn ko lepas tgn sbb ko pentingkn diri sendiri....
aku da besa!!!!!!!!

Wednesday, August 5, 2009

diri ini penat..~~

saket 2 rahmat dr tuhan utk menhapus dosa..
tp kan aku ader program pesta konvo ag seminggu nk jalan nie n x tdo..
berdoa kepada yang DIATAS : tuhan beri aku kekuatan utk hadapi semua dugaan ini...
maaf aku pohon dr hati yg paling dlam keatas semua kesalahan yg aku pnah buat terhadap kalian..
janji yang dikhianati..sesungguh nya aku tidak berkuasa utk mengubah ape yg telah terjd...


-AMIN-

Thursday, July 30, 2009

kisah bulan penuh,bulan sabit dan ikan...

kenapa ikan ske cahaya bulan penuh??
ikan ske sgt cahaya yg terang yg dpt menarik perhatian die,tp adakah ikan x ske akan bulat sabit yang kusam dan gelap??berhak ke ikan memilih bulan penuh yg baru muncul hidopnye setelah beberapa dekat menyepi dr idop ikan dan berhak ke ikan meninggalkan bulat sabit yg setia mendampingi ikan menghadapi cabaran hidop yang fana nie...

APE ERTI KESETIAAN DLM HIDOP IKAN ITU??

hidop aku pnoh ngan cerita yg ssh nak diungkapkan...

awan mendung sedang berarak hitam dlm diri..
hujan petir hanya menunggu mse untuk menonjolkan diri mereka..
salah aku kah krana menahan diri sehingga jd begini...
bingung dan x keruan aku menanti ari esk...
menharap esk cerah dihiasi pelangi mengindahkan ari ku..
biarkan kenangan berlalu dibelakang...
usah ditoleh utk menjenguk kenangan itu..
sesungguhnya luka hati berdarah menitis semula ke bumi..
kasih dan sayang ku ini milik siapa??


luluh kekuatan diri~~

Monday, June 1, 2009

pagi yang penuh dgn cerita si pujangga

sang pencita wanita berjumpa dgn nenek tua yg sedang menunggu khabar dr suaminye...
sang pencinta wanita: nenek sibok ke??
nenek tua:aku x bz pon,aku tgh menunggu kabar suamiku yg jaoh berbatu dr diriku ini.
s:aku sedang strees nenek,aku ingin menaya kn sesuatu..
n:apa die??dr pengamatan ku kau anak muda mempunyai masalah hati dgn kekasih mu..
s:bnar dan tepat sungguh nenek meneka..jd apakah nasihat yg boleh nenek kasi untuk aku selesaikn masalah ini??
N:pnjang lebar la nenek e2 bercerita dan nasihat,antaranye :
  • communication
  • behaviour
  • understanding
  • relax and cool
  • be positive
adakah masalah sang pencinta wanita e2 akan selesai??ianye bergantung pada diri sang pencinta wanita dan si kekasih,jalan ape yg mereka pilih dan mereka patot untuk menjalaninye...sayang sbgai kekasih adalah berbeza dgn sayang sebagai kawan...
igt la:
didepan orang yang kte sayang kte hipocrite,kte menjaga kelakuan kte,
tp depan orang yg kte suka kte akan menonjolkan diri kte sendiri,menonjolkan diri kte sebenar...

Sunday, May 17, 2009

sunset di danau...

hati racau x tau ape rse....

dulu hidop bhagia,bibr sentiasa diukir senyuman,gelak ketawa..tnpe disangka hari nie aku merana dalam senyuman...

air mata keluar tnpe jemu,air mata akn tros mengalir tnpe henti...adakah aku kuat menghadapinye??persoalan yg aku sendiri tiada jawapan.....

hidop sendiri,dimaki sendiri...sihat,sakit tiada orang peduli lagi....

rutin yg biasa nye dilakukan akhirnya henti,setiap pagi x kn ader yg mengucapkan gud morning sayang...ana,kau kne kuat,kau kne hadapi....

sunset yg cntek,aku nk jd cntek seperti itu...

maafkn aku,hamba ALLAH yg hina ini.....


Friday, May 15, 2009

ape yg aku perlu lakukan???

ape yg aku harus lakukan untuk menyelesaikan masalah yg aku hadapi nie??

adakah aku perlu berlari berpaling dr masalah ataupon aku kne hadapi bak kate org smue??

hmm pape pon org kte yg melaluinye aku,yg menghadapinye aku,yg sakit nye aku....

aku adalah major prob untuk smue maslah ini tp minor probs yg cntribute ngan masalah aku nie yg buatkan aku ag tension n sakit.

untuk bercerita aku sendiri x tau mne ujung n mn pangkal...

agpon x perlu la membesar kan masalah sehingga ader org yg meluat n benci ngan aku...

aku x kuat tok hadapi msalah ini....

tp aku kne berpura2 yg aku ini kuat,mgkin ketawa n senyuman yg aku ukir dibibir dpt menipu org dgn mengatakan aku ok....

aku x bole untuk memaksa org suka akn aku tp ape yg bole aku wat aku cbe berubah,mentransform kn diri menjadi farhana yg baru...

kte x perlu jd org tgh untuk mengapi2 kan org lain tok bnci org lain..sbb x faedahnye..ape yg kte dpt,ketawa,kebanggaan atau org ramai ske ngan kte??pikir kn la...

aku bkn hamba ALLAH yg sempurna tp aku farhana mohamad,gadis yg keseorangan yg merasai diri berada di tgh bulatan dan smue orang mengelilingi aku dan sedang menunding jari n maki hamun aku tnpa henti....

p/s tq ekin....aku akn ttp pk yg semua org sayang aku tp cre diowg menyampaikan perasaan sayang  kat aku 2 berbeza2....

Wednesday, April 29, 2009

nape menghukum aku cm nie skali??

apa yg dihajati tidak kesampaian...

ade je bnde yg menghalang..

dr sekecil2 permintaan sehingga la sebesar2 hajat....

nape cm nie skali aku diuji..

adakah aku x layak untuk menerima ape yg dihajati...

ape yg aku perlu laku kn utk dpat ape yg aku dihajati??

Tuesday, April 28, 2009

hepi besday ika!!!!!!

hari ini genap la ika 19 tahun..

jeles!!!!!

aku nk nyanyi tok ko...

hepi besday to u...

makan ubi kayu...

lets go to the zoo...

hepi besday to u...

wish u :

  • all the besh..
  • found a new love..
  • get the better result for this sem
  • most the important thing is...hope all ur wishes will come true...

                                                   ika hepi besday!!!!

Saturday, April 25, 2009

cinta

cinta....

ape 2 cinta??

pade sape yg x berkapel ag nie aku nk ckp skit pasal cinta...

sape yg da kapel pon leh je bce....

hmm....hehehem...

korang ibaratkn cinta 2 cm mn??

cm lagu ke yg ckp cinta ibarat smbal belacan,walaupon pedas msih nk tros kn mkn gak..

pape pon korang ibarat kn cinta 2..

smue nye btol....

bg aku cinta jgn dicari..

sbb cinta yg tulus n suci akn datng dgn sendirinye...

kononnye cinta yg lahir 2 mmg dpt kekal abadi..

tp korang sedar x ramai yg wsau kalo x de kapel ag...

nak2 pompuan skung...

da la bilngan kaum hawa nie skit..

kaum adam x ksah la ader kapel ke x,sbb diowg nie hot market skung..

yg x nsem pon skung da ader awek cun...

bebalik smula,

hmm cinta berlainan agama,,

korang setuju atau tidak??

bg aku,ok je..

slagi ko tau norma2 kehidupan n tuntutan agama..

x kn ko nk suh bf/gf agama len 2 peluk islam semata kerana cinta untuk mnjad kapel???

hurmm pk2 kn la...

ala jgn neves kalo x de kapel..

single is the besh..

x de owg kongkong korang...

bebas tok smue bnde tnpe terikat ngan syarat dan peraturan...

mgkin aku leh ckp cm nie sbb aku da ader gg kat sisi aku...

tp korang...

cinta terhadap sang pencipta ag pnting..

dr DIE kte dtg dr DIE gak la kte akn kembali..

cinta terhadai DIE adalah hakiki dan kekal..

cinta sesama manusia hnya sementara...

p/s tok korang yg busan menuggu cinta korang disaran kan tok:

  1. mandi bunga bawah jambatan nk roboh,
  2. maniskan muka tok senyum
  3. behave ur manner...
  4. saba tok menuggu.
  5. last skali jgn lupe doa dlm solat tok diketemukan jodoh yg soleh atau solehah,

mengelilingi orang sekeling anda...

adakah smue kawan yg dikeliling korang bole dipercayai??

hmm..

nape perlu berpura-pura didepan aku??

depan aku ckp lain,blakang aku ngumpat aku..

bodo ko igt aku heran sgt nk tau rahsia ko 2...

walaupon aku bodo cm nie..

jgn anggap aku bongok yg x tau pape k...

woi...

aku x kisah ko nk pk aku cm mn pon..

ape yg penting aku tau aku sape..

ko x perlu jd tuhan tok judge aku..

ko x perfect aku pon sme..

mati pon msok tanah yg sme gak k....

cme tempat je len2....

p/s bulan tolong la sedar kn mahluk tuhan yg berperangai cm nie k...

Thursday, April 23, 2009

rse cm nk menulis lak....

subuh menjelma,

nape mata x ngantuk nie...

bunyi botol bergolekkan kat balkoni..

hmmm..

tkot...

nape nset aku nie x reti nk diam ke..

owg yg kc msg nie x phm ke da pg nie...

aku nk tdo...

muiz da lme agknye tdo..

sbok tdo pon nk pelok bear...

p/s:ko da besa k...

sengap da byk kali da...

hmm x abis gak aku maraton full house...

k la gud nyte kawan2....

                                            bulan yang cantik :P

Monday, April 20, 2009

sabo ye kawan sekeliling...

nk ckp time kaseh kat anip sbb bli kn buah...

                                                                      buah yg sedap!!!

tika cepat bek demam!!!

dayah pat bek sakit pale 2!!!

x mo mkn actifast byk2......

*p/s sakit dtg cm ribut cepatnye nk baek cm semut die g...

sabo aje lah ea....

tok kawan2..

jge kesihatan,kalo virus dtg ketuk pintu jgn bg die msok,n best of luck tok final....

huru hara........

ari nie da start exam...

td exam chemistry....

seis shit aku x leh nk jwb...

cm mn nie...

mmg confirm kne repeat kn??!!??

x pe la...

ngantuk!!!!!

prob i knoe i cant get rid u from ma life..

but plez can u stay away from me 4 a while...

when im done ma exam week i will take u back n solve it??

deal or no deal???

Sunday, April 19, 2009

bodo.....

perpisahan yang aku minta hanya dipndang remeh....

ape yg ko mahu dr aku sebenarnya!!!!!

Friday, April 17, 2009

exam just aroung the conner...

walaupon sakit exam tetap dtg jumpe ngan aku...

start ari isnin nie...

waaaaaaaaaa takot.

Wednesday, April 15, 2009

sakit.....huhuhuhu

da  5 ari da demam..

start ari jumaat ag..

sakit...

windu ibu ngan abah....

asik tdo je tok thn sakit...

study x ag...

skung da ok skit...

tp jalan teketar2 ag....

sakit.......

demam trok....

huhuhuhuhuhuhu........

Wednesday, March 25, 2009

tuan hubby bunny my luv...(",)

hidupku suram sebelum kau hadir didlm hidupku,
kau dtg tnpa dirancang,
kau hadir tnpa sebarang tanda,
pintu hatiku tertutop stelah perginya seorang kekasih,
ku merayu,
ku meminta,
tapi....
takdir menentukan aku dan die hanya layak bergelar sahabat,
hati ini luka,
ku hanya mampu meratapi pemergiannya,
tangisan separti mnjadi sahabat sejatiku,
senyuman yg terlukis terpaksa diukir,
ianya untuk menutup kelukaan yang masih berdarah.

hadirnya kau dlm hidupku seperti membawa penawar,
penawar yg berupaya menyembuhkan luka,
kau menrima diriku dengan seikhlas hati,
merima kekurangan diri ini,
ku bkn la seorang wanita yg sempurna,
wanita yang x mempunyai hidung yg mncung,
pipi yg sehalus kulit telor,
tidak seputih kapas,
tapi kau sggup menerima diri ku bkn kerana rupa paras,
ahlak ku juga bkn seperti akhlak siti aishah isteri kepada rasulullah,
aku hanye insan biasa,
mhluk tuhan yg sgt kerdil dan hina,
tp kau mlayan ku seperti aku ini puteri balqis pada zaman nabi sulaiman,
adakah aku begitu istimewa??

kesabaran ape yg kau miliki??
kedegilan ku kau jinak kn dengan kasih sayangmu,
keingan ku kau penuhi dengan kasih sayangmu,
kemarahan ku kau siram kn dgn kasih sayangmu,
kecemburan ku kau padamkn dgn kasih sayangmu,
kebingunganku kau ceriakan dgn kasih sayangmu,
lembut bicaramu telah menawan hatiku,
sedikit demi sedikit hpintu hati ini terbuka untuk mu.

kuasa apa yg kau miliki,
sehingga aku akur dgn setiap tutur kata kau,
aku bingung,

hidupku tidak keruan skiranya tidak menerima khaba dr mu,
tidak melihat wajah mbuat kn aku meracau memanggil nme mu,
adakah aku telah jatoh cinta??
adakah aku sayang kau??

semua persoalan ini terjawab,
setelah kte berjaya melayari bahtera berkasihan slama stahun,
setaun bersama kau mbuatkn aku mengerti tentang cinta,
aku mempelajari erti rindu,
terima kasih cinta.

bb luv u,
hepi belated anniverssary ea....
hope u n i have hepi ending ever after...

hand of us.....



couple tshirt....


nie la hunny bunny kesanyangan ku

kg sri kenangan, setiu terengganu dalam kenangan....

khamis 19 mac 2009, kol 11 mlm tepat set 5 khidmat masyarakat berangkat memulakan journy ke setiu terengganu...
pegi ngan perasaan terpakse....
b4 2 da la ader case ngan abg tailor 2...
wei abg aku suh cutting jeans bkn potong kaki je....
hello aku bayar k rm5....
dr mlm rabu aku da pack barang bju tok bwk g setiu....
nape set aku kne g setiu terengganu...
x de ke tempat moden skit??
kepada cik kp nape la ko pilih ceruk kg tok wat kte nye practikel....
huhuhuhuhu...
perjalanan 10 jam...
kematu bontot aku....
tp gler membuta aku dlm bus..
bgon2 je ade istana indah kat sebelah...
owh da subuh rupe nye...kne sembanyang kat istana 2..
sbnarnye bkn istana pon...
masjid yg sgt besa dan tersegam indah tp x de lampu...
x de bilal laung kn azan x de imam mengetuai sembanyang subuh jemaah...
lampu x de bhai cm mn nie nk nmpak nie....
msok2 je nmpak owg pakai telekung bejlan dr side sebelah...
nasib mak x melatah nyah...


nie la cik kp ngan penyelaras keselamatan...

kte bnti kat kuala berang tok sarap...
pwot lapo 2...
santapan 1st aku kat terengganu ialah nasi kuning ngan daging kari plus daging rempah...
bese2 je rse die...


perjalanan diteruskn ke destinasi iaitu kg sri kenangan...
tido ag...
tido mmg keje yg paling bes kat dunia....
hahahahahahaha...
sampai kat kg sri kenangan gak..
tepat kol 10...

mke pnat nie....posing ckit tepi kete en aziz.
ari 2 idop aku cm kne curse...
u knoe wat aku...
aku owg terakhir dipilih sbgai anak angkat oleh penduduk kg...
mse 2 aku da kne nganjing da ngan en aziz,en rajan ngan cik azimah...
cm shit gak la...
hmm tp x pe la...
tp yg x sonok aku sowg2 x de partner tp akhir nye seha dtg mnjd penyelamat aku la...

nie la partner aku nme die seha....

ari 1st bosan gler...
duk umah tgk astro je...
owg len smue dpt g tasek kenyir ngan parent angkat...
aku ngan seha x dpt sbb parent aku x de kete...
so kteowg juz golek2 tgk tb ngan layan adek angkat,kawi n kimi...
idop bosan dan tension..
tp nseb bek aku ade peneman idop,hubby bunny aku yg sentiasa kat sisi aku...
gg la yg msg aku setiap detik mneman kn aku....
so idop aku x la bosan sgt...
tq bb....
kg sri kenangan 2 x de lmpu tau ble mlm..
gelap gelita..
kak 2 kata kat laman rumah die babi utan ske men kat c2, lintas kat c2...
kg 2 bkn kata ader babi utan je,gajah,pak belang bahkn beruang pon...
mati la aku...
tp kat sne langit sgt cntik...
nie yg nk wat puisi skit nie...
hehehem...
langit hitam cm kopi,
bintang bertaburan seperti gula snow atas coklat atas kek...
tp sies mmg cntik...
kat ukm pon bintang pon x dpt nk kre...
nie kat sne mmg bntang x dpt nk kre ngan jari tgn n kaki...
2 la kehebatan ALLAH...
esk hari sibok ngan sukaneka lak...
ibarat ukm members vs penduduk kg..
ukm crews kalah terok...
malu gler aku...
esk nye lak ari nk blik 2...
aku terpilih tok jd fc tok sekolah menengah kebangsaan pelong..
sekolah primier tau...
dak2 hebat je yg dpt msok c2...
diowh asrama penuh...
aku menghandle dak group 15....
ade la lbh kurang 10 owg...
so fc yg besa handle gne mike...
gler mike la pulak...
suara x sedap,jerit2 gne mike...
pening gler pale aku...
bak suara cm shig skit la...
program pon cm kelam kabut...
ader la salah 1 fc nie nk wat aktiviti yg wat dak2 nie insaf ngan menangis kn dak2 nie...
ader ke patot memakse dak tok nangis...
mmg x patot...
aku x de gmbar fc 2....
so aku x leh share la ngan korang...
pape pon kg sri kenangan tlah bg kenangan yg x dpt aku lupe kn...
p/s kpd kak n ayah angkat aku...
time ksih sbb bg aku ngan seha mkn n tmpat tok beteduh...
sggup amik kteowg walaupon da tengah mlm...
last but not least aku nk ckp time kasih sbb kc aku tuala,kopok ngan kain batik....
huhuhuhuhuhuhuhu...
pegi ngan muka tapai tnpa kerelaan,
pulang dgn sejuta pengalaman,
kembali ke ukm diiringi dgn tangisan,
tp aku puas.....

taburan bintang menjadikan

kg sri kenangan, setiu terengganu dalam kenangan....

Monday, March 23, 2009

kulit da jd itam da.....


berenang x pandai ag tp kulit da jd itam cm mn nie...
smlam dak2 marine smue kne g pool tok wat latihan scuba..
tp x jd lak,
en syamsul bwu blik dr pulau perhentian...
so smlm juz practice tok brenang je..
aku ngan suar tite ngan tshirt....
terjun g dlm kolam...
konon pndai berenang la kn...
tp sejak lately nie aku rajin g pool ...
so bole la skit2...
ye la mn x nye aku kne marah ngan afiq auji...
"ko x g pool cm mn ko nk pandai berenang",kata die..
2 yg aku slalu g pool 2...
skung da leh la duk kat dasar pool ngan dive skit2 la...
so smlm ader gak wat practice masok bawah kelengkang dak2 pompuan...
aku,laila,ika,farah ngan wiwin wat 1 barisan...
kteowg tggu turn to dive msok bawah kelengkang..
aku lepas cabaran nie..
besh2 aku ske la...
aku da pndai...
nasihat afiq kat aku dulu...
"korang kne get used ngan air dulu"...
huh bnci nyah...
pas 2 en syamsul suh kteowg g kat tmpat 2 meter...
die cmpak mask kat dasar n kteowg kne berenang kat citu ble smpai kteowg kne msok dlm air dan amik mask 2...
kteowg dak pompuan cuak gler..
owg 1st g,farah hebat siot minah 2...
aku dpt wat bnde 2 tp ble da dpt mask aku rse cm nk lemas lak sbb x pndai berenang sgt...
hmm x pe aku akn usaha...
gambateh!!
pas 2 kteowg g tempat cetek skit....
kteowg diarah tok diri dlm air gne tgn n tegak kn kaki kat atas...
skali ag tok cubaan ke 1000 kali...
akhir nye aku dpt buat...
pas nie da leh wat gimrama kat dlm air....
hehehehhe....
ble da kol 4...
kteowg nk nek mndi,air kat paip tok kteowg bilas x de...
kteowg terpkse la bilas tnpa gne paip punye air...
da siap smue....
kteowg pon jln kaki blik amin tp b4 2 singgah ktho tok mkn....
order mee bndung....
byk gler smpai aku knyang sbb mkn rencah tp x mkn mee die..
tok abg ktho:
p/s kalo msak mee bndung 2 byk kn kuah ea...
mee bndung smlm kering sgt la....
pas mkn rse cm mls lak nk jln blik amin...
ALLAH cm antar din kat kteowg tok jempot aku ngan tika blik....
tq bro din aka scandal tika,rumet ku...
tika jgn marah... t kedut kat mata makin ketara lak...