Thursday, October 29, 2009

mulut..

bising cm kat pasar..
tawa bagai nk mati x pandang kiri kanan
kalo mengata n mengumpat x tgk orang lain..
haish nape la aku leh tahan hidup dlm dunia yg cm nie???

da tau da mengumpat tu dosanye lagi besar dr membunuh..
tp wat gak..
insaf sekejap tp wat blik x smpai 10 minit insaf..
haish..
aku hanya mendongak melihat awan yg mengiringi ku..

perasaan nie da berbaur..
tu lah ustazah pnah ckp "jgn banyak ketawa nnti last2 kamu 2 menangis"..
tp aku x pnah dgr,gelak je cm haram..
wat lawak bodo,ketawa sendiri..
hehehehehhe..

ibu penah kasi nasihat "ana awk tu kalo nk pilih kawan leklok,jgn caya sgt manusia skung nie"
degil x nk dgr ckp ibu..
da kne bwu nk bermonolog sendiri,last2 menyesal sendiri..
tp penyesalan tu kejap je,dpt enjoy skit tros ok..
caya semua org 2 baek..bodo ke aku..
aku nie bkn bodo tp manusia yg kurang pengalaman..
aku nie lurus bendol ke,haish x lah..
aku kn pompuan jahat..
jahat2 manja gitu...

aku cme nk ckp diam tu lagi baek dr berkata-kata..
hidup x bergantung pada org..
ibu aku ajar,slagi kte x mintak org lain tok menampung idop kte,tok menampung kesusahan kte,kte maseh ader hak untuk hidup bebas..
idop nie indah kalo kte tau cm mn nk indah kn die..
idop x akan pudar kalo kte tau nk mawarnakan nye seperti kehendak yg DIATAS..

ibu pesan ag..
kalo berkawan,kawan btol2,jgn saketkan ati kawan..
sbb kawan senang ramai,berduyun2 akan dtg tp kwn susah tu susah jgk la nk dpt...
solat jgn tggal..
sbb 2 la semua mahluk kat muka bumi nie sayang mak die,even binatang pon..
ibu adalah anugerah paling besa yg ALLAH kurniakan kat kte..bf,gf bule silih berganti tp ibu hanya satu,so peluk la mereka selagi korang buleh peluk dan cium mereka...

sayang ibu...

nie ibu ngan abah...aku ikot mke sape ek??



1 comment:

ka said...

salam ana!

hehe.. nice layout baru.
nice song too =)
comel entri psl ibu.
btol2 selagi ade ibu peluk dorg puas2..
awk ikut muka ibu awk byk ^^