Saturday, October 31, 2009

cinta,nafsu dan syaitan

jodoh terbahagi kepada 3
1. jodoh dr syaitan. iaitu bila si lelaki bertemu dgn sigadis lalu memegang tangan dan terjebak melakukan maksiat
2. jodoh dr jin. iaitu bila sang lelaki bertemu si gadis, apabila si gadis tidak berkenaan akan si lelaki maka si lelaki menggunakan ilmu hitam utk memikat hati si gadis.
3. jodoh dr ALLAH. iaitu jodoh dr sang pencipta berlaku ble si lelaki bertentang mata dengan si gadis terus menuuk ke hati dan akhirnye menikah.

cinta adalah anugerah yang telah ditetapkan oleh sang khalik untuk hamba2 nye. cinta x perlu dipaksa dan cinta juga bkn barang mainan mahupon taruhan. cinta hanya memerlukan keikhlasan hati,kejujuran dan agama.

cinta
yg hakiki adalah cinta kepada sang khalik,cinta terdapat rasul dan nabi, cinta terhadap ibu dan ayah dan cinta terhadap diri sendiri. pepatah dahulu mengatakan cinta itu buta,cinta itu suci tp manusia yang 'membutakan' mata hatinye utk membenarkan nafsu menguasai diri.

cinta yg ditakdirkan utk saya...

Thursday, October 29, 2009

x nk jd cm nie...

cumel tp ..........................

x nk jd cm nie..t aku jd ag malas

penat sbb busan...


mcm aku(si cumel yg ngah tdo~~)


mulut..

bising cm kat pasar..
tawa bagai nk mati x pandang kiri kanan
kalo mengata n mengumpat x tgk orang lain..
haish nape la aku leh tahan hidup dlm dunia yg cm nie???

da tau da mengumpat tu dosanye lagi besar dr membunuh..
tp wat gak..
insaf sekejap tp wat blik x smpai 10 minit insaf..
haish..
aku hanya mendongak melihat awan yg mengiringi ku..

perasaan nie da berbaur..
tu lah ustazah pnah ckp "jgn banyak ketawa nnti last2 kamu 2 menangis"..
tp aku x pnah dgr,gelak je cm haram..
wat lawak bodo,ketawa sendiri..
hehehehehhe..

ibu penah kasi nasihat "ana awk tu kalo nk pilih kawan leklok,jgn caya sgt manusia skung nie"
degil x nk dgr ckp ibu..
da kne bwu nk bermonolog sendiri,last2 menyesal sendiri..
tp penyesalan tu kejap je,dpt enjoy skit tros ok..
caya semua org 2 baek..bodo ke aku..
aku nie bkn bodo tp manusia yg kurang pengalaman..
aku nie lurus bendol ke,haish x lah..
aku kn pompuan jahat..
jahat2 manja gitu...

aku cme nk ckp diam tu lagi baek dr berkata-kata..
hidup x bergantung pada org..
ibu aku ajar,slagi kte x mintak org lain tok menampung idop kte,tok menampung kesusahan kte,kte maseh ader hak untuk hidup bebas..
idop nie indah kalo kte tau cm mn nk indah kn die..
idop x akan pudar kalo kte tau nk mawarnakan nye seperti kehendak yg DIATAS..

ibu pesan ag..
kalo berkawan,kawan btol2,jgn saketkan ati kawan..
sbb kawan senang ramai,berduyun2 akan dtg tp kwn susah tu susah jgk la nk dpt...
solat jgn tggal..
sbb 2 la semua mahluk kat muka bumi nie sayang mak die,even binatang pon..
ibu adalah anugerah paling besa yg ALLAH kurniakan kat kte..bf,gf bule silih berganti tp ibu hanya satu,so peluk la mereka selagi korang buleh peluk dan cium mereka...

sayang ibu...

nie ibu ngan abah...aku ikot mke sape ek??



yes berjaya!!!!

tahniah utk diri sendiri..
hohoho aku berjaya ngan bantuan ika..
berjaya pon tkar layout blog yg da berlapuk n berdebu ini..
tema layout ialah gelap dan muram..
x de motif....
da pandai gak letak lagu kat blog..
heheehehhe,tq ika...

hidup busan n sunyi..

Tuesday, October 27, 2009

jatoh n bangon kembali...

video

si kawan baek suruh si besfren study...

tatkala bermandi di longkang besa bernama teluk manggis

yg diatas adalah besfren semingguan aku yg suh aku study sbb nk aku berjaya...
kalo lapa ckp ngan die mesti die leh watkn something..
cthnye pujuk tom kuar mkn..

terence dan besfren aku

terence nie buddy aku time nk mkn..
ajak die mkn mesti die nk ikot sbb die ske mkn..
besfren aku kte die mkn cm babi sbb die mkn mmg byk..
seis byk..
tp skung die ngah terlantar atas katil wad HUKM sbb die sakit..
p/s: wei teman makan aku cepat sembuh,jum g sushi king ag..
aku x nk beli kn,kalo ko nk mkn ko kne bangon n g beli bersama2 aku...

semasa beraya di umah abang dan kakak aka kucing farrah

tok semua x ksah la korang ader kat dlm gmbar ke x
selamat menempuh dugaan idop.
tiada masalah yg bule memisahkan kte semua..
hope our friendship lasting forever n ever..



nukilan dr ana



Friday, October 23, 2009

Thursday, October 22, 2009

sayu......


ibu,ana rindu ibu

aku nk idop sendiri
aku nk idop sorg
aku nk idop lengkap semua nye
aku nk harta
aku nk pangkat
aku nk nama
aku nk semua kemewahan dunia

tp aku bkn idop sorg
aku x leh idop sorg sbb aku ada ibu ngan abah
hidop aku lengkap kerana mereka
biar la aku miskin harta tp aku nk kaya ngan adab sopan
biar org x mengenali aku tp asalkan ibu abah x buang aku
nama x penting yg penting ibu abah tau sape aku
biar aku papa didunia asalkan aku kaya diakhirat

ketawa,riang,gembira,senang
tu perasaan yg mereka nmpak
tp hati....
aku bosan jd baek tp aku x rela jd jahat,,
argh tp aku mmg pompuan jahat
perasaan itu subjektif,
rse itu subjectif,
pemikiran itu subjectif

jaoh ko kalo x ske aku
tgur aku kalo aku salah
tgur aku kalo ko syg aku
nasihatkan aku kalo aku terpesong dr jln yg benar
jgn ko diam seribu bahasa
bak pijak semut x mati didepan ku
tp dibelakang ko umpama setan bertopengkn manusia

Wednesday, October 21, 2009

sayang...

aku bunga ko daun..
aku daun ko bunga..
senang kata kte sme je..
tp kalo ko bunga aku x leh jd bunga gak..
sape nk jd daun??
aku cantek ko pon cantek..

oi jgn ko lak perasan bagus..
ko manusia bese aku pon sama
semua tu milk yg diATAS sn...

aku harap aku ader tongkat sakti
leh tutop mulut ko ble ko bising
leh putar mse blik ble perlu
leh jd kn dr cntek..
leh jd kaya..
leh la aku amek lesen n beli kete..
leh la aku bwk korang berjalan..
semua ini mgkin terjd tp....
BILA AKU BERANI...........

kamu....

hey jgn bermasam muka k..
chill k dlm idop..
x yah nk hiraukn org...
ko ader aku..
tp aku x baek..
aku bkn pompuan baek utk tunjuk ko ke jalan yg benar...
ko da besa ko bule pk sendiri..
tp aku buleh jd dr love..
aku x pandai bermadah..
tp aku ader idea utk membahas..
ko jgn stress sbb skung study week k..
wat pe nk stress baek ko teros study dr nk pk stress 2..
jgn tdo lewat k..
jgn tukar jam alam yg telah ditetapkan oleh NYA pada kita...
aku bkn ustazah tau..
aku hanya penulis malasan yang tidak pandai untuk berselindung..

hey ko..
jgn kecil ati dengan kerenah kawan yang sebegitu..
dia mmg cm 2..
die mmg berfikiran begitu..
jgn jd cm die k..
yg penting chill...

hey ko...
ader masalah cinta??
cr aku k..
aku x pndai tp aku leh dgr cte ko 2...
jgn stress k...
jom wat keje yg leh wat ko hepi...

hey semua...
maaf kn aku yg selalu menyemak dlm hidup korang...
halalkan mkn minum aku k...
n selamat maju jaya dlm penulisan exam...
n chill k...
senyum skit...
ikhlas k...

menyapu sampah di blog sendiri...

updated