Friday, July 29, 2011

ini kisah benar.

hanya ingin berkongsi cerita.ini kisah benar.hari ini,hari jumaat kerja separuh hari,pukul 2 30 ptg abah ambik dekat JLWS,punggah barang semua.start kereta balik la knn,ape ag nk tggu.dalam perjalanan ader monyet terlantar dekat tgh-tgh lane highway. seekor monyet ag aku rasa kawan dan teman dia gerak dengan pantas tnpa pikir keselamatan dirinya,telah melintas untuk selamatkn kawan yg terlantar dengan wajah sayu dengan mengharapkan pertolongan.kawan yg hendak menghulurkan bantuan tidak semena-mena telah dilanggar oleh lori yang mengakibatkan kepala terputus dari badanya.badanya sempat terketik2 menggambarkan kesakitan. kawan yg maseh hidup dan maseh terlantar ditengah lane mungkin sedang sayu dan menitiskan air mata. sahabat nya mati dilanggar disbbkan dirinya.sedangkan binatang tahukan perasaan sayu,sedih ape ag manusia yang cukup sifat dan dikurniakan akal dan perasaan kn.

kawan-kawan,aku bukan nya baek dan sempurna.sebab tuh aku perlukan korang untuk kte sama-sama bangun ketika kte jatuh dan sama-sama berganding bahu menuju kejayaan. aku bukan nk sgt sibuk hal korang tp aku rse bertanggungjawab untuk menegur sekiranya korang sedang melaku kn kesalahan.aku bukannya nk ckp aku baek,aku perlukan korang jugak untuk menegur. aku x nk kawan-kawan aku rse kesakitan yang pernah aku rasa.tp sekiranya kesakitan dan kejatuhan itu akan membuatkan korang sedar dan berfikir aku harap ia terjadik.
aku jugak x nak ini terjadik bila kau dah terjatuh tersungkur baru kau sedar yg yang mana tuba yang mana madu.aku tidak mengharapkan aku menjadi madu. tp aku x nk aku menjadik kawan yang akan bercakap "kan aku dah ckp dulu" aku juga ada disini bila kau perlukan aku.aku tidak kemana-mana. aku sanggup gadaikan nyawa untuk kau sahabat.



*menitis air mata masa type post nie.bukan bermaksud aku suci.aku cuma tersentuh dan sedih.

2 comments:

ka said...

comel :)
muahx~
heheh :P

anna said...

nie cte sedih la tikah oii..