Saturday, August 6, 2011

latihan menjadi bakal ibu.*geli*

habes jeh praktikal dekat JLWS aka jabatan laut wilayah selatan aku terus sambung praktikal kat rumah menjadi baby sitter.praktikal ini untuk course kemahiran hidup.hahahhaha.okeh x lawak pon. x sempat nk rasa cuti dr belajar nie terus jeh kne jaga budak 4 tahun,2 tahun dan 10 bulan. yang 4 dengan 2 tahun tuh dah dengar kata so senang sikit jaga nye tp yang 10 bulan nie sgt sgt sgt susah jge.time umur nie lah dia dah pandai merangkak dengan kadar pantas dan pantang nmpak benda kat lantai semua nak dimasukkan kedalam mulut. pokok nya kalo la dia berjaga mmg kte x menang tangan lah nk menjaga nye. mn x nye aku kan anak bongsu mn lah ader pengalaman nk jg baby2 nie. nie lak kne jge anak sedara aka jentera ibu aku nie.

aktiviti pagi, dia dtg kne mandi kn.okeh mndi kan nie pon dugaan nie.bukan nye dia reti duduk diam2 dalam besen,badan dia kuss semangat.nseb baek lah is ucu kau nie dah gemuk,menampung jgk nk tampung kau. mn nak keja mandi mn nk suh dia diam ag.haishhhh dugaan sgt. dah mandikan kne pulak pakaikan baju knn.so nk pakai kan pampers pon susah ye kawan2.kne umpan nset baru diam.haishh budak2 skung nie.dulu ucu maen kunci jeh tau. dah siam mangi mangi nie time susu ngan tido.time nie lah ditunggu-tunggu.sambil alunan zikir dia pon tdo.akhirnya DUNIA AKU AMAN!!!

budak nie kalo tdo aku teramat lah bersyukur.tgk muka cm x nakal knn.skung even dah 10 bulan aku maseh bedung dia aka lilit badan dia ngan kaen supaya dia tido lebih lme ngan kurang tersentak.ucu bijak kn is.hehehehehe

tgk tuh.susu pon leh tgk kamera.gini la rupa dia kalo dia dah jge n pas nanges mintak susu.is buleh x jgn nanges,kalo haus n lapa ckp jeh ngan ucu.t ucu buat lah,x yah nanges k.


perkembangan is adalah maseh belum tumbuh gigi dan berdiri tegak tp mulut dah bising.is jugak seorang yg pandai mengaruk hentak2 kaki dan kalo nanges tuh cm nk terkeluar anak tekak.sekian

2 comments:

Anonymous said...

aku mcm kenal bantal atas bdn baby!..ngeh2-cimu

anna said...

harus lah knal.bantal hikmah terbaek didunia tuh..hahahahaha