Wednesday, February 9, 2011

kita yg memilih bukan yang dipilih.

aku rse tajuk n isi entry kali nie kau penah tulis dulu,tp aku nk tulis n tegas kn ag ini adalah entry baru ye,bukan copy paste dr yang lme untuk jd yg baru. ehem,rse2 ader terpikir x apa beza lelaki dan perempuan??

ok mcm2 jawapan akan kuar tp ari nie aku nk tulis yg darjat wanita diangkat dan diberi keistimewaa oleh ALLAH kerana kita adalah kaum yg indah dan istimewa. ok lelaki pon istimewa tp lelaki kn ditugaskan untuk menjaga dan melindungi wanita dari sebarang musibah. so lelaki sila jd lelaki lurus no bengkok2 ye,korang yang kne lindungi pompuan,bukan pompuan yg dihadapan menjadi perisai korang.fikir2 kan la..

pabila kita cakap perempuan darjat nye tinggi dari lelaki maka pompuan harus sedar yang kita nie diberi keistimewaan untuk memilih pasangan bukan yang dipilih. bukan la kte memilih nk yg hensem,kaya n perfect tuh,kalo memilih cm tuh ader dua kemungkinan jeh,1 kita akan jd andartu aka anak dara tua dan 2 adalah kesian la lelaki dan jejans2 yg kat luar tuh yg huduh sikit rupa x terpilih la diorg.huhuhu. sungguh pon aku kte kte yg memilih bukan yg dipilih, jgn lupa yg ALLAH sememangnye telah menetapkan jodoh yg sempurna untuk kita.

semua manusia didunia ini dikurniakan akal dan perasaan. korang harus membiarkan perasaan dikawal oleh akal bukan perasaan yg mengawal akal. fikir yg terbaek bukan hanya untuk diri sendirik malah untuk org sekeliling. sambil nasihat org kte nasihatkn diri sendirik jg.






No comments: